Biology by Numbers—Introducing Quantitation into Life Science Education

Biology by Numbers—Introducing Quantitation into Life Science Education

Tinri Aegerter-Wilmsen, Ton Bisseling

PLoS Biol 3(1): e1 doi:10.1371/journal.pbio.0030001

[…]

A Modelling Module in Developmental Biology

As an example of the integration of quantitative teaching and cutting edge biology, we have implemented an educational module in which numerical simulations are used in an existing course on developmental biology (http://mbedu.fbt.eitn.wau.nl/demo_plos/). Some of the features of this module and the thinking that led to its development are quite general, and so we present the module here as a case study in the hope that this might inspire and guide others to create similar resources.

Bon exercice pour se dérouiller les neurones (à éviter par certains physiciens qui risqueraient de voir leur tension nerveuse s’élever inutilement).

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s

%d blogueurs aiment cette page :